Creăm contexte care le facilitează copiilor și adolescenților descoperirea și creșterea puterii personale, prin intermediul sportului.

CONTEXTUL
Contextul extern
Multiple programe desfășurate la nivel mondial de-a lungul timpului, au demonstrat faptul că sportul în regim susținut este un instrument foarte bun și eficient de dezvoltare fizică, personală și socială.
În România oferta de activități sportive pentru copii în regim organizat și cu costuri minime sau zero este foarte precară și/sau greu de accesat, în special pentru copiii din mediul rural.
Grupa de vârstă vizată de noi se află într-o etapă de dezvoltare care vine alături de nevoi specifice ce pot fi abordate sănătos și satisfăcute într-un context sportiv altfel, și poate mai eficient, decât sunt adresate în mediul școlar sau familial.
Contextul intern
The Forge Academy a pornit din experiența personală a echipei de proiect.
Fiecare membru al echipei a experimentat la nivel profund personal cum sportul poate fi și o modalitate de lărgire a orizontului social, de conectare la alte comunități și de dezvoltare în plan profesional.
Această experiență ne-a determinat să extindem beneficiile pe care le-am obținut noi prin sport către o categorie de persoane care nu au resursele necesare pentru accesarea acestor beneficii.
The Forge Academy
Forge Academy folosește sportul ca mijloc de incluziune și dezvoltare, cu scopul de a depăși condițiile dezavantajate și de a crește calitatea vieții beneficiarilor noștri
Lucrăm cu copiii din medii defavorizate proveniți din mediul rural și urban din anul 2019. Oferim copiilor oportunități egale și acces deschis la diferite contexte de educație prin sport pentru o mai bună integrare în societate. Credem că nevoile de dezvoltare ale copiilor pot fi abordate prin sport și educație non-formală.
Prin program am oferit copiilor acces gratuit la sala de sport, antrenamente susținute de sportivi de înaltă performanță, masă caldă după fiecare antrenament, decontarea trasportului, sesiuni de discuții după fiecare antrenament pentru autocunoaștere și dezvoltare personală


În anul 2021 s-au organizat activități de consiliere în carieră și dezvoltare personală timp de 4 luni în parteneriat cu ASOCIAŢIA „ŢARA TINERILOR UNIŢI” și Agora Learning Center.
Copiii au beneficiat de activități pentru:
• Autocunoaștere
• Explorarea lumii ocupațiilor
• Explorarea alternativelor de carieră
• Planificarea carierei
• Dezvoltarea competențelor sociale și profesionale precum inteligența emoțională, comunicarea asertivă, lucrul în echipă,
REZULTATELE Programului Forge Academy
Rezultate în plan socio-afectiv
• Deschidere în comunicare și relaționare• Disciplină
• Interes crescut pentru propria evoluție Dorința de dezvoltare
• Auto-determinare
• Însușirea valorilor promovate prin activitatea sportivă (fair-play, respect, cooperare, onestitate, susținere reciprocă)

Rezultate pe plan sportiv
În plan sportiv, cel mai important factor de luat în calcul este faptul că nu am demarat programul cu o selecție a participanților bazată pe criterii de abilități sportive. În programul The Forge Academy am urmărit dezvoltarea în plan personal, socio-afectiv, a participanților.
60
copii
participanți, cu vârsta între 12-14 ani
1000
km
parcurși de copii, lunar
24
ore
de antrenament lunar
300
porții
de mâncare asigurate copiilor, lunar
12
ore
de discuții, lunar
25
copii
dornici să rămână
METODA
Metoda noastră combină un antrenament funcțional dinamic în regim susținut cu modalități practice de integrare a experienței personale obținute în timpul antrenamentului.
Furnizăm participanților un program de pregătire fizică generală ce lucrează echilibrat tot corpul la fiecare antrenament maximizând dezvoltarea calităților motrice.
Îmbinăm sesiunile de antrenament cu sesiuni de debrief în care participanții își procesează experiența din timpul antrenamentului pentru a scoate la iveală și conștientiza calități personale, capacități psihice utile inclusiv pentru a-și depăși blocajele.
ACTIVITĂȚILE derulante
CE OFERIM?
- oportunitatea de a se alătura programului, tuturor copiilor interesați
- acomodarea cu orarul lor școlar astfel încât să vină la antrenament imediat după școală
- introducerea treptată a programului sportiv în programul săptămânal al participanților - perioadă de acomodare.
O sesiune de antrenament durează 1 oră și 30 de minute, la care se adaugă 30 de minute pentru luat masa.
Creșterea graduală a frecvenței antrenamentelor și menținerea unei frecvențe relativ crescute cu scop formativ dublu:
- susține disciplina participanților și angajamentul lor în program,
- facilitează structurarea timpului acestora ținându-i „departe de stradă” într-un mediu pozitiv în care se pot dezvolta.
Activități conexe antrenamentului propriu-zis
* Înregistrarea & monitorizarea rezultatelor participanților la antrenamente și teste fizice specifice
*Debrief-ul participanților: sesiuni de discuții după antrenamente pentru cunoaștere reciprocă, pentru feedback către participanți în privința abordării antrenamentului
* Debrief-ul antrenorilor pe antrenamente și optimizarea programării sportive
Activități secundare
* Programarea antrenamentelor sportive * Asigurarea unei mese calde după antrenament * Asigurarea transportului dus-întors pentru participanți
Activități de suport
* Selecția participanților pe criteriul prezenței:La finalul fiecărei luni s-au calculat scoruri de prezență pentru toți participanții
* Sesiuni de formare pentru antrenori privind metoda sportivă implementată - sesiuni de formare în care antrenorii au parcurs metoda de predare, organizarea antrenamentelor, programarea sportivă